Fullfart framåt

Efter en vecka av fullfart så är det nu skönt att ha en lördag kväll för sig själv (med ett gäng hundar och 9 fantastiska valpar)

Förra helgen var jag, Brumma och mamma på valpträff i Stockholm. 21 ”valpar” från oss kom och det var lek, bus och gos för hela slanten. Kan inte annat än att säga att jag är otroligt stolt över mina familjer och ”valpar”. Inga sura miner bara massa kärlek. Efter en lyckad träff åkte vi hem till Juleboda igen.

Måndag och Tisdag var jag på min gamla högstadie skola och vikarierade. Givande och att se det lite från ett annat håll. Skärmande tycker jag, skolan ska vara en bra plats där man lär sig saker och ser nyttan i att lära sig. Vad finns viljan, kämpa glöden och glädjeämnena? Skolvärlden har mycket att jobba på.

När jag kom hem tisdag eftermiddag väntade en eftermiddag/kväll med mina hundar, som jag saknar dom när jag är iväg från dom.

Onsdag morgon gick resan mot Amsterdam, en lång resa som flöt på precis som den skulle och vi kom fram i lagom tid för att äta kvällsmat. Vi hittade en bra resturang där alla var nöjda med maten. Då jag verken tål mjölk eller äter något annat än svenskt kött är det inte alltid lätt att hitta någon bra mat när man är på resande fot. Det brukar gå bra, jag får mat i alla fall. Restauranger är i regel väldigt dåligt pålästa om vad mjölkprotein är så ibland får man salad med salad och ibland vet de precis. Spännande ingenting blir det andra likt och man vet aldrig vad man får.

Hela torsdagen turistade vi i Amsterdam, åt pannkakor, gick på museum och åkte den obligatoriska båtturen i kanalerna. Spännande med nya kunskaper och perspektiv. kvällen avslutades på en super mysig resturang där vi firade mamma och pappas 20 åriga förlovningsdag.

Fredagen den stora dagen. Vi åt snabbt hotellfrukost och checkade ut, vi tog oss smidigt oss ur Amsterdam i rusningstrafik och vidare mot Nanja(uppfödaren) och våra nytillskott. En och en halv timme tog det. Vi mötes i köket av två stjärnor, verkligen älskar hundarna från henne, de är helt fantastiska. Julius en 18 veckor gammal valp som vi har stora framtidsplaner på och Raya som vi hoppas se valpar efter inom kort. Efter lite fika och prat i mängder gick bilen hemåt igen. Julius fick sitta med mig i baksättet och Raya i buren. De kom snart till ro och sov mest intill hela resan. Pågrund av en stor olycka i Tyskland så blev vi stående i bilkö i 2 timmar, alltid lika spännande. Färjan gick bra hundarna fick vara med och vi passade på att äta lite. Vi rullade in på Juleboda vid 1 tiden lång dag kan man lugnt säga. Rastade hundarna och gav de mat och sen somnade vi alla mycket snabbt.

Idag har besöken avlöst varandra och emellan så har jag hunnit städa och busa/träna med hundar. Valparna har fått ett bollhav och Julius har fått komma till sin foderfamilj. Raya har kommit till ro och i morgon väntar besöksdag. Inte en lung stund men det är då jag fungera som bäst.

Min taktik är att när valparna är vakna så är jag med dom och när de sover då göra jag andra saker.

Nästa vecka är lugnare som det ser ut nu, vi ska landa och Raya ska få komma in i vår hundfamilj och valparna ska få upptäcka världen mer och mer. Mer om det en annan gång